EYE TRACKING BADANIA MARKETINGOWE

Eye tracking badania marketingowe – nowoczesna metoda badań marketingowych!

Eye tracking badania marketingowe to metoda, podczas której śledzimy drogę wzroku.  Bardzo często metoda ta wykorzystywana jest podczas tworzenia stron internetowych lub sklepów on-line. Eye tracking badania marketingowe dotyczą:

  • produktów fizycznych (opakowań),
  • obrazu wyświetlanego na monitorze,
  • treści oraz jej rozmieszczenia.

Obecnie badania te są coraz popularniejsze i dotyczą wielu dziedzin życia. Dzięki tym badaniom możliwe jest zorientowanie się na co internauci zwracają uwagę, jakie witryny przyciąga ich wzrok, jakie linki są zazwyczaj ignorowane, jakie kwestie są pomijane, a jakie spostrzeżone przez nas.

Eye tracking badania marketingowe

Eye tracking badania marketingowe – ocenianie ruchu gałki ocznej

Eye tracking polega na śledzeniu gałek ocznych kamerą oraz przy użyciu diod elektroluminescencyjnych, które umieszczane są w rogu ekranu. Dzięki tej metodzie określić można, jakie elementy w sposób szczególny przyciągane są przez wzrok człowieka, oraz na jakie elementy patrzy dłużej, a jakie pomija.  Otrzymane wyniki w trakcie badań przedstawione są w formie:

    • mapy cieplnej – przedstawia intensywność skupienia w określonym punkcie,
    • Ścieżki skanowania – przestawia kolejność postrzegania poszczególnych obszarów,
    • obszaru zainteresowania – przedstawia elementy, które przyciągają szczególną uwagę w procentach,
    • odwróconej mapy cieplnej – przedstawia jedynie obszary obserwowane przez badanego.

Wykorzystanie badań – Eye tracking badania marketingowe

Metoda eye trackingowa wykorzystywana jest przede wszystkim podczas takich działań jak:

  • tworzenie przekazów reklamowych,
  • rozkład produktów na półkach sklepowych,
  • webwriting.