Badania marketingowe – zbierz rzetelne informacje!
Badania marketingowe to proces zbierania obiektywnych informacji, a następnie ich przetwarzanie w celu uzyskania pełnego obrazu konsumenta docelowego i zminimalizowania ryzyka niepowodzenia rynkowego. Badania marketingowe składają się z etapów, w czasie których zdobywa się kompletne informacje. Na rynku istnieją firmy, które działają w branży badawczo-konsultingowej.

Badania marketingowe – etapy profesjonalnych badań!
Każde badanie marketingowe składa się z etapów. Do tego procesu zaliczamy:
-
- Identyfikacja i określenie problemu badawczego – podczas tego etapu zbierane są wszystkie niezbędne informacje na temat działalności rynkowej przedsiębiorstwa. Kolejnym krokiem jest odpowiednie sformułowanie celu oraz szczegółowe i dogłębne zidentyfikowanie problemu. Warto wykorzystać wcześniejsze badania, które dotyczyły podobnych badań.
- Formułowanie hipotezy badawczej – polega na określeniu wstępnych założeń definiujących analizowany problem, a następnie ich weryfikacja.
- Wybór metody i techniki zbierania informacji – wybór metod i technik wiąże się z nakładami finansowym, powinniśmy oszacować ich koszt, który powinien być współmierny z wartością informacji.
- Gromadzenie i przetwarzanie informacji – wszystkie zebrane informacje musza zostać pogrupowane. Do tego procesu wykorzystuje się kalkulatory, tablice zbiorcze oraz inne techniki obliczeniowe.
- Analiza i interpretacja rezultatów badań – dokonanie opisu statystycznego zjawiska jest głównym celem tego procesu.
- Opracowanie raportu – jest to ostatni krok podczas wykonywania badania marketingowego. Wyciągniecie wniosków oraz wszelkie porady i informacje zaprezentować można w formie opisowej, graficznej lub tabelarycznej.
Badania marketingowe – wybierz nasze usługi!
Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?
- Posiadamy innowacyjne podejście,
- Dopasowujemy się do indywidualnych potrzeb każdego klienta,
- Posiadamy specjalistyczny sprzęt badawczy,
- Wspieramy metodologicznie.