Czym się zajmujemy?
Realizacja eksperymentów
Przeprowadzamy badania z wykorzystaniem eksperymentalnego sklepu stacjonarnego i internetowego. Możemy modyfikować wszystko, dzięki czemu jesteśmy w stanie zweryfikować wpływ danego czynnika na np. wielkość koszyka zakupowego.
Testowanie produktów
Prowadzimy badania całościowe: od etapu koncepcyjnego, badań preferencji konsumentów, przez badania opakowań, badania organoleptyczne, badanie ceny, optymalizacja ceny przy użyciu metody PSM (Price Sensitivity Meter) do badania finalnego na półce sklepowej.
Badania użyteczności
Z wykorzystaniem eyetrackera prowadzimy badania użytecznośći (cały zakres UX) stron internetowych, sklepów internetowych, aplikacji mobilnych. W ramach badań możliwe jest zastosowanie metod scenariuszowych, Clicktracking, Think-Aloud i wiele innych.
Badania fokusowe (FGI)
Prowadzimy zogniskowane wywiady grupowe w monitorowanym pomieszczeniu z podglądem online. Wywiady są rejestrowane i analizowane z uwzględnieniem najnowszych trendów i narzędzi – NVivo qualitative data analysis (QDA) computer software.
Analiza danych ilościowych
Analizujemy dane (zarówno small i big) z wykorzystaniem oprogramowania R stosując zróżnicowane metody statystyczne. Dysponujemy wersją serwerową opragramowania, która umożliwia wykonywanie obliczeń z dużą prędkością na dużych zbiorach danych.
Badania konsumentów
Zrozumienie konsumenta stanowi rdzeń naszej aktywności w laboratorium. W zależności od problemu dobieramy narzędzia optymalne do zadania. Czasem opierając się na właściwie skonstruowanej ankiecie, wywiadzie pogłębionym lub np. z wykorzystaniem eyetrackera czy EEG.
Przygotowanie kwestionariuszy
Właściwie przygotowany kwestionariusz stanowi często element większości badań. Błędy w jego konkstrukcji mogą ograniczyć moźliwości zastosowania niektórych metod statystycznych, wprowadzać w błąd lub powodować przypadkowość w udzielaniu odpowiedzi.
Machine learning, Vison learning
Uczenie maszynowe stanowi nowatorskie podejście w obszarze poszukiwania ukrytych wzorców w zachowaniach konsumentów. Na podstwie dostarczonych danych, w tym również graficznych, system uczy się, by na tej podstawie generować nową wiedzę.
Jak wygląda proces?
Przygotowanie schematu badania
- określenie z klientem celu badania oraz sformułowanie hipotez badawczych / pytań badawczych
- wybór odpowiedniej metody badawczej (ET, IDI, FGI, UX, etc.)
- ustalenie charakteru potrzebnych klientowi wyników oraz miar
- przygotowanie materiałów do badania (stworzenie makiet, prototypów)
Organizacja badania
- rekrutacja respondentów według wytycznych klienta (możliwość skorzystania z wewnętrznej bazy)
- przygotowanie i realizacja badania pilotażowego (+ wprowadzenie wymaganych korekt do badania)
- telefoniczne ustalenie i potwierdzenie terminów badania z respondentami
Przeprowadzenie badania
- przygotowanie odpowiedniej dokumentacji badawczej
- poinformowanie respondentów o ich prawach, zasadach badania oraz zebranie zgód na udział w badaniu
- wykonanie testów / badań w laboratorium (w tym nagranie interakcji badanego)
- wynagrodzenie dla respondentów
Analiza danych
- oczyszczanie danych
- analiza danych ilościowych (testy statystyczne dla wybranych metryk)
- analiza danych jakościowych (komentarze, opis zachowań, notatki badacza)
Raportowanie wyników
- raport w formie prezentacji multimedialnej – skrócona interpretacja wyników
- raport w formie tekstowej – rekomendacje + dane ilościowe
- na życzenie klienta organizujemy dodatkowe warsztaty projektowe, pomagające wdrożyć poprawki
Przykładowe obszary badań
- spoty reklamowe i filmy produktowe,
- badanie użyteczności stron internetowych oraz aplikacji mobilnych
- analiza sposobu postrzegania strony internetowej „oczami użytkowników”,
- analiza zauważalności poszczególnych elementów strony internetowej,
- porównywanie deklaracji użytkowników z rzeczywistym postrzeganiem strony internetowej,
- zidentyfikowanie sposobu postrzegania strony WWW: skanowanie vs. czytanie,
- porównywanie sposobu postrzegania strony internetowej przez różne grupy docelowe,
- badanie opakowań,
- badanie półki sklepowej,
- reklama online i inne treści reklamowe
- zarządzanie kategorią,
- badania potrzeb konsumentów,
- motywy, zachowania, trendy,
- analiza wizerunku marki,
- testy logo i nazw produktów,
- testy produktów i opakowań (w tym badania organoleptyczne),
- badanie poziomu cen,
- ocena prototypów,
- poziom satysfakcji korzystania z produktów, usług,
- procesy komunikacji, odbiór koncepcji reklamowych,
- sondowanie ukrytych motywów oraz innych czynników mających wpływ na decyzje konsumenta.