Oferta współpracy

Czym się zajmujemy?

Realizacja eksperymentów

Przeprowadzamy badania z wykorzystaniem eksperymentalnego sklepu stacjonarnego i internetowego. Możemy modyfikować wszystko, dzięki czemu jesteśmy w stanie zweryfikować wpływ danego czynnika na np. wielkość koszyka zakupowego.

Testowanie produktów

Prowadzimy badania całościowe: od etapu koncepcyjnego, badań preferencji konsumentów, przez badania opakowań, badania organoleptyczne, badanie ceny, optymalizacja ceny przy użyciu metody PSM (Price Sensitivity Meter) do badania finalnego na półce sklepowej. 

Badania użyteczności

Z wykorzystaniem eyetrackera prowadzimy badania użytecznośći (cały zakres UX) stron internetowych, sklepów internetowych, aplikacji mobilnych. W ramach badań możliwe jest zastosowanie metod scenariuszowych, Clicktracking, Think-Aloud i wiele innych. 

Badania fokusowe (FGI)

Prowadzimy zogniskowane wywiady grupowe w monitorowanym pomieszczeniu z podglądem online. Wywiady są rejestrowane i analizowane z uwzględnieniem najnowszych trendów i narzędzi – NVivo  qualitative data analysis (QDA) computer software.

Analiza danych ilościowych

Analizujemy dane (zarówno small i big) z wykorzystaniem oprogramowania R stosując zróżnicowane metody statystyczne. Dysponujemy wersją serwerową opragramowania, która umożliwia wykonywanie obliczeń z dużą prędkością na dużych zbiorach danych. 

Badania konsumentów

Zrozumienie konsumenta stanowi rdzeń naszej aktywności w laboratorium. W zależności od problemu dobieramy narzędzia optymalne do zadania. Czasem opierając się na właściwie skonstruowanej ankiecie, wywiadzie pogłębionym lub np. z wykorzystaniem eyetrackera czy EEG.

Przygotowanie kwestionariuszy

Właściwie przygotowany kwestionariusz stanowi często element większości badań. Błędy w jego konkstrukcji mogą ograniczyć moźliwości zastosowania niektórych metod statystycznych, wprowadzać w błąd lub powodować przypadkowość w udzielaniu odpowiedzi. 

Machine learning, Vison learning

Uczenie maszynowe stanowi nowatorskie podejście w obszarze poszukiwania ukrytych wzorców w zachowaniach konsumentów. Na podstwie dostarczonych danych, w tym również graficznych, system uczy się, by na tej podstawie generować nową wiedzę.

Jak wygląda proces?

Przygotowanie schematu badania

  • określenie z klientem celu badania oraz sformułowanie hipotez badawczych / pytań badawczych
  • wybór odpowiedniej metody badawczej (ET, IDI, FGI, UX, etc.)
  • ustalenie charakteru potrzebnych klientowi wyników oraz miar
  • przygotowanie materiałów do badania (stworzenie makiet, prototypów)

Organizacja badania

  • rekrutacja respondentów według wytycznych klienta (możliwość skorzystania z wewnętrznej bazy)
  • przygotowanie i realizacja badania pilotażowego (+ wprowadzenie wymaganych korekt do badania)
  • telefoniczne ustalenie i potwierdzenie terminów badania z respondentami

Przeprowadzenie badania

  • przygotowanie odpowiedniej dokumentacji badawczej
  • poinformowanie respondentów o ich prawach, zasadach badania oraz zebranie zgód na udział w badaniu
  • wykonanie testów / badań w laboratorium (w tym nagranie interakcji badanego)
  • wynagrodzenie dla respondentów

Analiza danych

  • oczyszczanie danych
  • analiza danych ilościowych (testy statystyczne dla wybranych metryk)
  • analiza danych jakościowych (komentarze, opis zachowań, notatki badacza)

Raportowanie wyników

  • raport w formie prezentacji multimedialnej – skrócona interpretacja wyników
  • raport w formie tekstowej – rekomendacje + dane ilościowe
  • na życzenie klienta organizujemy dodatkowe warsztaty projektowe, pomagające wdrożyć poprawki

Przykładowe obszary badań

  • spoty reklamowe i filmy produktowe,
  • badanie użyteczności stron internetowych oraz aplikacji mobilnych
  • analiza sposobu postrzegania strony internetowej „oczami użytkowników”,
  • analiza zauważalności poszczególnych elementów strony internetowej,
  • porównywanie deklaracji użytkowników z rzeczywistym postrzeganiem strony internetowej,
  • zidentyfikowanie sposobu postrzegania strony WWW: skanowanie vs. czytanie,
  • porównywanie sposobu postrzegania strony internetowej przez różne grupy docelowe, 
  • badanie opakowań,
  • badanie półki sklepowej,
  • reklama online i inne treści reklamowe
  • zarządzanie kategorią,
  • badania potrzeb konsumentów,
  • motywy, zachowania, trendy,
  • analiza wizerunku marki,
  • testy logo i nazw produktów,
  • testy produktów i opakowań (w tym badania organoleptyczne),
  • badanie poziomu cen,
  • ocena prototypów,
  • poziom satysfakcji korzystania z produktów, usług,
  • procesy komunikacji, odbiór koncepcji reklamowych,
  • sondowanie ukrytych motywów oraz innych czynników mających wpływ na decyzje konsumenta.